İngilizcemi Nasıl Geliştirdim ?

         


       

Öncelikle bu yazıyı neden okumanız gerektiğini en baştan anlatmak istiyorum. Yaklaşık 2 yıldır İngilizcemi geliştirmek adına pek çok yol denedim. Evde kendi kendime çalışmaktan dershaneye gitmeye, telefon uygulamaları kullanmaktan film izlemeye kadar birçok deneme yanılma yoluyla tecrübe kazandım. Aslında okuduğunuz her fikir size mutlaka bir şeyler kazandıracaktır. Fakat bu uzun yolda birçok seçenek sizi oldukça sıkacak ve İngilizce öğrenmeyi bırakmak zorunda zorunda hissettirecektir.
        Kanada'ya taşınmama az bir süre kala birçok seçeneği deneyip hangisinden daha çok verim alıp almadığımı sizinle sırasıyla paylaşmak istedim. İngilizceyi sınavlardan yüksek puan almak için öğrenmek istiyorsanız bu fikirler size biraz basit gelecektir. Bu yöntemler daha çok günlük hayatta iletişim kurabilmek ve bir türlü  telaffuz edemediğimiz, konuşmaktan çekindiğimiz ve duyduğumuzu anlayabilmemiz için paylaşacağım bilgiler olacaktır. 

Evde kendi kendime çalışmak

         İşimin yabancı olması ve ailesiyle sadece İngilizce iletişim kurabileceğimizi öğrendiğim an ev de çalışmak için kolları sıvadım. Siz şanlı olduğumu düşünebilirsiniz ama bir türlü utancımı yenip hi! bile diyemedim. İyi bir plan yaptım ve neredeyse B1 seviyesine gelene kadar her gün çalıştım. Özellikle Youtube' deki ''Emrah Hoca'' kanalı bu konuda oldukça başarılı. Fakat yaptığım tekrarlara rağmen uygulama yapmadığım için gramerleri anlasam da yeterince aklımda tutamadım. Evde çalışanlar dersler için interneti kullanacaksanız mutlaka gramerleri ve kullanıldıkları metinleri görebilmek için ek kitap almayı unutmayın !!!
        Tam 1 yıla yakın evde çalıştığım zamanlarda birçok şey öğrensem de istediğim verimi alamadım. Beni yönlendirecek çalışma motivasyonumu artıracak bir ortama ihtiyaç duydum. Ben dershaneye yazılmayı tercih etsem de siz sadece konuşma kulüplerine katılabilirsiniz. Sizin seviyenizdeki insanlarla konuşabilirsiniz. Ben utancımı yenmek adına yanında daha rahat edebileceğim biriyle pratik yapmaya başladım. Pratik yaptığım kişi benimle aynı düzeyde olduğu için utancımı aştıktan sonra online konuşma kurslarına katıldım. Tabi buda dershanede tanıştığım bir arkadaşım sayesinde oldu. Evde telaffuzumu ve okuma seviyemi geliştirmek için yaptığım bir diğer yöntem ise kitap okumak ve bunun için bir uygulamadan yardım almak vardı.
       
Kitap okuyarak öğrenmek

         Ev de çalışırken okuduğumu anlamak adına başlangıç düzeyinde  kitap okumaya başladım. Buradan bilmediğim birçok kelimenin anlamlarını ve cümle içinde nasıl kullanacağımı öğrendim. Ayrıca gramerinizi geliştirmek için iyi bir yöntemdi. Fakat telaffuz için kitap okuyacaksınız bunu internet üzerinden yapmanızı öneririm. Çünkü kitap sizin yanlış okuduğunuz cümleyi düzeltmeyecektir. 
       Telefonunuza İngilizce kitap okuma uygulaması indirin. Sesli kitap okuma uygulamasını açın ve uygulama kitabı okurken sizde yüksek sesle onu taklit ederek okumaya başlayın. Bana inanın ! Çok kısa bir süre içinde kelimeleri doğru bir şekilde okumaya ve cümle kurarken çok daha düzgün bir telaffuzla konuşmaya başlayacaksınız. Çünkü aranızda çoğu kelimeyi bilmemize rağmen yanlış telaffuz etme korkusuyla konuşmayan birçok insan olduğunu biliyorum.

Dershaneye gitmek

         Sanırım verdiğim en doğru kararlardan biriydi. Türkiye de dershaneye gidip İngilizce konuşabilen kişi sayısını parmakla gösterebiliriz. Fakat kuruma karşı duyulan sorumluluk, yeni arkadaş çevresi ve sınavlar sizin İngilizceye daha fazla maruz kalmanıza sebep olacaktır. Evde 1 yıldır öğrendiğim her şeyi dershanede sadece 3 ayda öğrenebilmeyi başardım. Üstelik anlaşabileceğim birini bulup her gün onunla pratik yapmaya başladım. 
         Dershanenin speaking dersleri de oldukça etkili (Dersem inanmayın) En iyisi iyi birkaç arkadaş edinip sürekli pratik yapmak. Gittiğim dershaneyi B2 ile tamamladım. Gramerde ilerlediğim kadar konuşmada ilerleyemedim. Şuan hala orada tanıştığım bir arkadaşımla günlük kelimeler ezberleyip o kelimelerle ilgili cümleler kuruyoruz. İzlediğimiz okuduğumuz her şeyi birbirimize anlatmaya çalıyoruz. İnanılmaz etkili bir yol. Artık Türkçe düşünmeden İngilizce konuşabilmenin yolunu bulduk sanırım.

Film izlemek

         Birçok insan bu yöntemi öve öve anlatacaktır eminim. Fakat bana uygun bir yöntem olmadı. Sevdiğim bir diziyi açıp İngilizce dinlemek, bilmediğim kelimeleri tek tek yazıp öğrenmek ve ya en baştan birde Türkçe izlemek beni gerçekten sıktı. Bu yöntemi başlangıç seviyesinde yapmamanızı öneririm. Yine de bu  bana iyi geliyor diyorsanız sevebileceğiniz bir Youtuber bulup konuşmalarını taklit edebilirsiniz. En azından bu canınızı sıkmayacaktır.


Uygulamaları kullanmak

        Kendimi bir an reklam yapıyor gibi hissettim ama kullandığım oldukça az bir uygulama var. Sosyal medya uzmanı olmama rağmen İngilizce konusundaki uygulamalar beni oldukça sıkar. Fakat kullanmaktan hiç sıkılmadığım ve gerçekten fayda gördüğüm sadece 3 uygulamayı sizinle paylaşmak istiyorum.
Başlangıç seviyesi; Duolingo
Orta Seviye: Cake
Konuşmak için: Cambly

 Özetle: 
        İki yıllık İngilizce öğrenme hikayemin sonunda başarıya ulaştığımı görebiliyorum. Evde çalışmamın etkili olmaması üzerine dershaneye giderek grameri unutmamayı ve sürekli tekrar ederek aklıma girmesini sağladım. Orada edindiğim bir arkadaşla her gün görüntülü sohbet ederek İngilizcemi geliştirmeye başladım. Konuşmamı düzeltmesi adına Cambly indirerek hatalarımı düzeltecek bir öğretmen buldum. Bunun yanı sıra İngilizcede en çok kullanılan kelime ve cümleleri kağıda yazarak günlük hayatta kullanmaya başladım. Bir zaman sonra bana iyi gelen doğru yolu çizmeye başladım.               Eğer evde çalışıyorsanız gramerleri unutmamak adına kitaplardan ek yardım alabilir Duolingo indirip sürekli tekrarlarla grameri unutmamayı başarabilirsiniz. İngilizce konuşacak arkadaşınız yoksa Cambly indirebilirim ona verecek param yok diyorsanız ücretsiz internet sitelerinden ve ya uygulamalar yardımıyla tanımadığınız bir kişiyle iletişime geçebilirsiniz. Sizin de tavsiye edilen her yolu denemenizi ve kendinize uygun olanı seçmenizi önerebilirim. Bir sonraki yazıda kullandığım tüm uygulamaları ayrıntılarıyla anlatacağım.
Sağlıkla Kalın..

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kanada' da Hangi Diller Konuşulur ?

Kanada da Yaşamak İçin Hangi Şehri Seçmeliyim ?

Yılbaşında Vizesiz Gidebiliceğiniz 12 Ülke?