Kanada'ya Adım Adım Yolculuk

 Bir şeylere karar verildiğinde o konuyla ilgili tüm ayrıntıları bilmek istiyor insan. İşte tamda bu sebeple yeni bir ülkeye taşınmanın hatta oranın vatandaşı olmanın her adımını sizlerle paylaşma gereği duydum. Kanada da yaşamak isteyen herkesle beraber belgeleri hazırlamak, kiraları incelemek ve iş aramak istiyorum. Her adımı önceden görmeniz neler gerektiğini anlamanız ve en önemlisi bunun maliyetini öğrendiğinizde işler daha da kolaylaşacaktır. 

NEDEN KANADA ?

     Aslına bakarsanız önümüzdeki Eylül Kanada ya taşınma fikrine hala alıştığımı söyleyemem. Herkes gibi sevdiğim dostlarım, kocaman ailem ve yürümeyi sevdiğim sokaklarla dolu ülkem. Yaklaşık bir yıldır Kanada ile ilgili tüm yazı ve videoları izleyerek bu fikri kendime kabullendirmeye çalışıyordum. E o zaman gitme ? dediğinizi duyar gibiyim.. İnanın başlangıçta gitmemek için fazlaca dirensem de şimdilerde yeni bir yer tanıyacak olmanın düşüncesiyle durup durup heyecanlanıyorum. 

     


 Peki neden mi Kanada ? Aslına bakarsanız benimki klasik bir aşk hikayesi. Eşim farklı bir ülkenin vatandaşı. Bizi bir araya getiren olay ise aynı üniversitede okumamız. Aşk buya birbirimizin diline bile bilmiyorken bugün aynı evde yaşlanıyoruz. Özetle eşim üniversitede oldukça başarılı bir öğrenciydi. Biz daha sevgili olmadan önce  Kanada da eğitim almak hatta oranın vatandaşı olmak için başvuruda bulunmuş. Kanada dan kabul mektubu aldığında biz evlenme sürecindeydik. Ya ben ya Kanada ! Diyerek bu fırsatı kenara atmasına sebep olmuştum başlarda. Birinin hayallerini bencilce kenara atmak ne kadar büyük kötülük.. Sanırım bu hikayedeki korkak bendim.

  Hem yabancı biriyle evlenmek hem de yabancı bir ülkeye gitmek benim için büyük bir değişiklikti. Fakat sonrasında eşim benimle birlikte İstanbul da kalıp oldukça başarılı bir iş adamı oldu. Kanada ya gitme hayallerinden de tamamen vazgeçti. Bencilliğimin farkına varmam çok uzun sürmedi tabi ki.. Onu yeniden heyecanlandırmaya çalışırken farkında olmadan Kanada fikrine alışmaya başlamıştım. Dizleri sıvayıp ilk iş olarak İngilizcemi geliştirmek için kursa yazıldım. Fakat pandemi sebebiyle kurslara düzenli gitmek mümkün olmadı. Benim gibi sıfırdan bir dile başlıyorsanız daha birlikte çok yolumuz var demektir.

KANADA İÇİN GEREKEN BELGE HAZIRLIKLARI

     

   Bugün avukatımızdan gelen bir mesajla Kanada için belgelerimi hazırlamaya başladım. Geçen hafta https://randevu.nvi.gov.tr/ adresinden pasaport için randevu aldım. Randevuyu oluşturduktan sonra pasaport ücretini internet adresi üzerinden ya da ilgili bankalardan ödeme yapmanız isteniyor. En az 6 aylık bir pasaport için 368.30 tl 3+ yıl için ise 1154,80 tl ödemeniz gerekiyor. Randevunuza giderken Hes Kodunuzu almayı unutmayın! Pasaport almak için yanınızda bir adet biyometrik fotoğraf ve harcı ödediğinize dair bir belge götürmeniz yeterli. 


    Bu hafta pasaportumun evime ulaşmasıyla ilk adımı atmış oldum. İkinci adımda ise kendimi Kanada ya tanıtmak var. Bu adımda yaşadığım yerler, çocukluktan itibaren aldığım eğitimler, sicil kaydım,  çalışma geçmişim gibi bilinen isteklerin yanında eşimle tüm yazışmalarımız, aktivitelerim, ev için ortak harcamalarımız, ortak bir banka hesabı, eşimle ve arkadaşlarımızla olan fotoğraflarımız da isteniliyor. Sanırım hiç kimse bu kadar özelime girmemiştir. Oldukça fazla göç olan bu güzel şehrin güvenli olmasının sebeplerinden biride bu sanırım. Benim hazırlıklarım dışında başka hangi yöntemlerle Kanada ya gideceğinizi anlatan eğitici bir video bırakacağım. İyi seyirler.
Unutmadan tanıştığımıza memnun oldum :)



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kanada' da Hangi Diller Konuşulur ?

Kanada da Yaşamak İçin Hangi Şehri Seçmeliyim ?

Yılbaşında Vizesiz Gidebiliceğiniz 12 Ülke?